Help

INSTRUCTIE VIDEO

Zodra je een account hebt aangemaakt, je rijbewijs is gecontroleerd en goedgekeurd, krijg je inloggegevens voor de WeGo app. Deze kun je downloaden op de Appstore en de Google Playstore. Inloggen, datum en tijd kiezen, auto selecteren en reservering bevestigen, klaar!
Auto’s zijn 24 uur per dag en 365 dagen per jaar beschikbaar. Als iemand anders een auto heeft gereserveerd, dan is dit model op dat tijdstip niet beschikbaar om te reserveren. Door het invoeren van de gewenste datum en tijd zie je direct welke auto’s beschikbaar zijn.
Elke WIJKAR heeft een eigen parkeerplek of parkeerzone, dus daar breng je de auto ook weer terug. Dit is dus dezelfde plek als waar je de auto hebt opgehaald.
Zolang je de reservering nog niet hebt beëindigd, kun je met behulp van de app de auto weer openen. Zodra de reservering is beëindigd, kun je de auto niet meer openen met de app. Je hebt dan twee mogelijkheden:
  • Je maakt een nieuwe reservering die direct ingaat
  • Je belt naar De Jong Autobedrijf Katwijk, 071-402 85 54

Ja, het is toegestaan om een auto te gebruiken voor een rit naar landen binnen Europa. Let wel dat de auto niet altijd voldoet aan wettelijke regels en eisen van het desbetreffende land. Denk aan winterbanden in wintersportgebieden. Je bent als bestuurder altijd verantwoordelijk en aansprakelijk wanneer je je niet houdt aan deze regels. In geval van schade is WIJKAR niet aansprakelijk en zullen alle kosten en boetes worden verhaald op de gebruiker.
Een auto open je met behulp van de WeGo app. Als je binnen een straal van 5 meter van de auto bent, kun je de auto openen. In de app krijg je de mogelijkheid om de auto te openen vanaf het moment dat je reservering is ingegaan. Ook het sluiten van de auto doe je met behulp van de app. Zit je ritje er op, staat de auto weer op de ’thuisplaats’? Dan sluit je de reservering, nadat je eerst de auto hebt afgesloten.
Heb je tijdens de reservering schade opgelopen of veroorzaakt, bel dan altijd met WIJKAR klantenservice 071-4028554. Neem duidelijke foto’s van de situatie en voertuig(en). Is er een 2e partij bij het ongeval betrokken? Zorg voor een compleet ingevuld Europees schadeformulier. Deze ligt altijd in het dashboardkastje.,
Wanneer er schade is ontstaan aan de auto of een tegenpartij is het eigen risico € 500 (per schadegeval). Wanneer we de schade kunnen verhalen zal het eigen risico achteraf worden terug gestort.
Het is de bedoeling dat je de auto na gebruik netjes en opgeruimd achterlaat. Dan kan de volgende berijder prettig met de rit starten. Dit is één van onze regels. Stap je in een auto die niet schoon is? Meld dit direct aan ons via de app of via de klantenservice. Laat je de auto niet schoon of netjes achter? Dan rekenen we kosten (boete) voor de extra schoonmaak.,
1x per maand ontvangt u per mail van ons een verzamelnota. Hierop staan gespecificeerd de data, tijden, kilometers die verreden zijn.
Het parkeren van een WIJKAR-auto is eenvoudig. Op de vaste locatie die is gereserveerd voor de auto betaal je geen parkeerkosten. Ben je onderweg en parkeer je in een betaald- parkeren zone, dan betaal je zelf het lokale parkeertarief.
Alle auto’s van WIJKAR zijn handgeschakeld.
Nee, je hoeft geen borg te betalen voor de auto.
Ja, gezinsleden kunnen de WIJKAR gebruiken met hetzelfde account, alleen blijft uzelf wel verantwoordelijk in alle gevallen, zoals schade of andere bijzonderheden.
Je kunt jouw reservering verlengen, zolang niemand het voertuig direct na jou geboekt heeft. Tik hiervoor in de app op de knop met het klokje en het plusje. Selecteer de nieuwe einddatum en/of eindtijd. De gewenste eindtijd geselecteerd? Tik dan op de knop wijzig reservering. 
Back to top